Bad news!

Anton har åkt hem till sverige.

Efter ett besök hos en riktig läkare i Phuket, och inte någon hulla hulla doktor som vi träffade i Boracay, beslutade vi igår att det vore bäst för Anton vänstra knä att ge upp äventyret.
Läkaren sa att det inte rörde sig om någon vanlig sträckning eller stukning eftersom han, efter snart två veckor, fortfarande går på kryckor och är svullen. Han sa också att om operation inte sker snarast kan han få problem med knät i framtiden. Läkaren verkade veta vad han pratade om och gav ett allmänt seriöst intryck så det var lika bra att sätta Anton på första bästa plan hem till Sverige och hoppas på att dalarnasförsäkringsbolag står för biljetten.

Det var inte helt utan tårar under solglasögonen vi skildes åt idag. Vi har ju hängt ihop 24 timmar om dygnet den senaste månaden så nu känns det jättekonstigt. Och jätteensamt. Jag hoppas jag träffar lite roliga människor så jag inte har blivit folkskygg när jag kommer hem.

Äventyret fortsätter alltså på egen hand och nu kan det bli vad som helst den sista månaden...



Såhär deppig är jag..



Resekamrat sökes!
Jag söker dig, kille som tjej, för bergsbestigning, äventyr i djupa skogar och bolltrolleri på stranden. Du bör befinna dig i krabiprovinsen men där är jag flexibel så länge du befinner dig på varmare breddgrader.

Svar till: Trevlig, social och glad äventyrare på tjugotre jordsnurr.

PS.
Fråga: Hur smörjer man in sin egen rygg med solkräm???



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tanker pa dig alsklingen min. Hade garna kommmit och mott upp dig om de vore mojligt. Puss puss

2009-03-16 @ 15:59:58
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-16 @ 16:04:37
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Bella

jag skulle svara på din kontakt annons om jag inte hade råd och om jag inte hade skola. Då hade jag lätt kunna bergs klättra och klappa apor med dig broshan!





SKÖT OM DIG! (du klarar det hära) det vet jag!

2009-03-16 @ 17:21:01
URL: http://bellablogg.blogg.se/
Postat av: dad

jäklar allt du söker passar in på mig...så de e klart redan.skoja bara,hoppas att du får tag i nån rese kompis och fortsätta resan ett tag till..tycker så synd om anton,hoppas allt blir bra med knät ialla fall.många kramar. dad

2009-03-16 @ 18:51:12
Postat av: Anonym

Men åhhh vad trist med Anton och att du nu blir själv. Måste säga att jag tycker att du är strong som fortsätter på själv. Med den fantastiska annonsen, så har du snart hugg!



Kram på dig

2009-03-16 @ 21:01:07
Postat av: Caroline

Kanske ska skriva Kram Caroline också!

2009-03-16 @ 21:02:18
Postat av: Sofia

är en del falufolk som ska till krabi området snart.. typ 20e.. micke olsson, andreas lysell osv? några du vet vilka de är??

2009-03-16 @ 22:24:15
URL: http://sofija023.blogg.se/
Postat av: Johanna

Va tråkigt med Anton!! Men du klarar dej väl själv=) hittar nog på några att resa med, ska du se=) Sköt om dej!!

2009-03-16 @ 22:34:26
URL: http://jlundin.blogspot.com
Postat av: Danne

Tja dude.. så nu ska du ut på missions ensam? Rambo!!!! snart får vi väl skicka ner ett team som hämtar hem dig från djungeln för du går i rambos fotsteg ;O haha nej då men du se till att hitta några att hänga med!! fan itne bra det där att var ensam! Ha en fortsatt trevlig resa! JA JUST JA du får ha solkräm på en handuk och gnida den på ryggen sen =) ses snart!

2009-03-17 @ 08:42:22
Postat av: Fredde

Tja maskinen! Tråkigt med Anton! Men jag tror på dej och ditt nya äventyr...hittar säkert snart en ny resekompis! Ta hand om dej, nu är det bara halva matchen kvar, sen hemfärd...Saknar dej här hemma!

Ps! Angelica hälsar så gott!

2009-03-17 @ 21:24:43
Postat av: En enbent äventyrare....

Hej Kim-man!



Läste nyss din annons, såg den deppiga bilden och jag föll direkt!



Har själv ingen att resa med, så det skulle passa mig perfekt att slå följe med dig...



tyvarr så har jag en gammal krigs skada i mitt vänstra knä, men jag hoppas att det inte ska förstöra äventyret... befinner mig just nu i ett kallt land uppe i norr, men kommer förmodligen flyga till phuket mån 23 mars! men jag e flexibel och kan lika gärna flyga till bangkok, chang mai, eller laos?



så om du behöver någon som smörjer din rygg, maserar dina tår, prutar på ölen och skrattar åt dina dåliga skämt så är jag rätt kille!



keep in touch/ tyler dirtan

2009-03-18 @ 08:08:39
Postat av: Catharina

Nej men hur deppig kan man se ut. Tycker jättesynd om dig men du får säkert napp på din "kontaktannons". Såg att min dotter svarade snabbt :-) men hon har inte en spänn kvar efter det hysteriska shoppandet hon gjorde i Hong Kong. Men hon har redan börjat tjata om att följa med igen nästa år. Suck! Aldrig får man vara själv :-) Ha det bäst nu.

Hälsn.

Catharina, Bellas mams

2009-03-19 @ 08:35:04
Postat av: Catharina

Ha ha - festligt. Trodde det var min dotter Bella som skrev inlägget här ovan. Kunde verkligen vara det såsom hon skrev ..... då har du en syster som heter Bella :-) Vilket fall som helst. Ska tipsa min Bella om din blogg och Antons resdagbok.

Tjing

Catharina

2009-03-19 @ 08:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0