Thailand, Phi phi

Hej hej!

Jag har tappat räkningen men jag tror att jag har varit på Phi phi i fem nätter nu, eller sex. Jag reser hur som helst vidare imorgon till Ao Nang där planen är att stanna några dagar och slappa. Sen blir det flyg eller buss upp till Bangkok för att därifrån ta mig in i Kambodja och Vietnam. Har inte riktig bestämt mig när och hur så vi får se hur det blir.

Anton är mycket saknad och jag lider med dig. Jag vet hur mycket du ville det här och hur dåligt du mår för att du varit tvungen att lämna och det finns inget ont i dig som gör att du förtjänade det här. Ibland önskar jag att det var mitt knä och inte ditt. Men bara ibland ;)
Det är stor skillnad på att resa tillsammans med någon än att resa själv. Nu har jag fått erfara båda delarna. Men hittils har jag aldrig riktigt känt mig ensam, folk här nere måste ha förstått vilken sjukt trevlig kille jag är.
Jag har träffat massa intressanta, och mindre intressanta, människor som jag har umgåtts med. Bland andra har jag hängt med ett gäng från Gottland och ett från Avesta som jag har ätit middag, spelat fotboll och dansat på stranden hela natten lång med.

Jag kommer med största sannolikhet att vara kvar tiden ut och åka hem den 16 april som det var tänkt från början. Jag saknar Sverige jättemycket och ibland kan det komma någon tår när jag tänker på nära och kära. Saknaden blev helt klart större efter att Anton lämnat, då var det som om en liten del av hemma var med mig på resan och så känns det ju såklart inte nu. Men allt går ju upp och ner. Allt jag saknar kommer ju förhoppningsvis att finnas kvar när jag kommer hem och så här mycket erfarenhet och äventyr serverat på ett silverfat kan jag ju bara inte tacka nej till.

Jag har också hunnit med att ha haft feber och ett mindre roligt magbesvär, men jag mår bra nu. Det känns bra att lämna Phi phi imorgon eftersom jag har varit här två gånger tidigare och det känns som om jag kan det här stället alldeles för bra nu. Så imorgon bär det alltså áv mot nya äventyr...



Strand


Gottländska lirarna (jag är det svettiga killen till vänster)


Fest


Och för er som inte vet så kommer Anton opereras på Falulassarett den 25 mars.

Kramar!



Kommentarer
Postat av: "marty"

trakigt det dar med reskamraten! men om du vill ha aventyr sa ar val inte thailand landet?? halla??! kom och mot upp oss istallet, vi behover lite omvaxling och du behover reskamrater! ;)

take care, kram

2009-03-22 @ 12:24:19
Postat av: J. Matz

Sluta leka pa bechen och kom till Kina vet ja! Eller har du na annat kul forslag sa ar vi flexibla! Poss pa de!

2009-03-22 @ 12:25:57
Postat av: Danne

Ja runn var fin den där söndagen, lite annat klimat mot ditt =) Jo sickla är öppnat och de gick bra på öppning o helgen.. fredde frida jenny o anna var där jag fick inte åka =) hade vart skojj men men nu vet man iaf vart man står hihi... ha det så bra nu så ses vi snart =) kram

2009-03-23 @ 14:05:19
Postat av: Danne Maskin

Hehe jadu säg det? Någon har väl nått emot mig ;p hihih kom hem!!

2009-03-24 @ 23:38:17
Postat av: Adela Karlsson

Tycker om det du skrev! Roligt att se lite nyttiga grejer och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om typ alltid. ;)

2010-12-01 @ 11:37:21
URL: http://jade.se/paketresor/bali

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0