Thailand, Ao nang


(Jag, i en alldeles för varm källa)


Jaha.. vad har jag nu gjort då?

Jo jag har tagit mig till Ao Nang. Här bor jag på ett guesthouse i ett enkelt rum med fläkt och gemensam toa för 300 baht natten (ca 60 kr).

Här har jag träffat på Jacob och Jennica som jag lärde känna på Phi phi förra året. Jättekul att springa på dom här.
Så idag har vi tre tillsammans med våran guide, farbror Bengt, hyrt oss en varsin lätt motorcykel och åkt på upptäcktsfärd i Thailands djupa skogar.
Vi hittade en varm källa som vi badade en sväng i, sen letade vi förgäves efter ett vattenfall i tre timmar som tydligen bara fanns på kartan med inte på riktigt. Vi åkte totalt 20 mil! Varav dom sista 8 i spöregn. Fort gick det också, alldeles för fort. 110 km i timmen endast klädd i flip flops, badshorts och ett par solbrillor (och hjälm förstås, till skillnad från alla locals). Tanken på hud mot asfalt fick mig att hålla kramptag i styret.
Men det gick bra. Förutom att vi inte hittade vattenfallet. Men källan var en hit! Var lite frussen efter att ha åkt så länge i regnet bara, men det går ganska fort att tina upp när det är 35 grader.

 
 


Har förresten bokat flyg upp till Bangkok på fredag också.
Jag hade planerat att åka till Vietnam ganska på en gång. Men tyvärr får man som svensk bara 15 dagars visum när man åker in i landet, vilket betyder att jag inte kan åka in i Vietnam förrän 2 april (eftersom jag har hemresa från Saigon den 16 april). Och på fredag är det bara den 27de. Jag har alltså sex dagar att spendera efter bästa möjliga förmåga innan jag får åka in i Vietnam. Jag tror att det kan bli lite tajt med Kambodja på sex dagar så därför funderar jag på att ta mig ner till nån ö söder om Bangkok. Kanske Ko Samet eller Ko Chang.
Men inget är bestämt än, och det är det som är så skönt. Inga krav, inga planer och inga måsten utan jag gör precis som jag känner och sen får man se vad det blir. Inte som hemma precis. Mmm.. semester!

Nu ska vi gå och äta middag :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Tyler dirtan...

Tjena grabben!!!!



Verkar som att du har hittat äventyret!

eller har äventyret hittat dig?



4h i regn oväder kan väl knappast vara roligt?

stod det någonting om det i rese broschyrerna?

har du sol garanti?



hehehehe....



Glöm inte sit upsen nu, om du vill bli som mig!

med andra ord: no more drum stick!!!!



ps. Fan vad brun du har blivit!

2009-03-25 @ 14:26:36
Postat av: Jocke

Nähä.. var dålig info om att det skulle regna när jag läste apollo katalogen för tre månader sen. Men jag ska ta upp det med dom när jag kommer hem för såhär får det bara inte gå till.

Regnar det lär dom väl skriva det! Pengarna tillbaks!

2009-03-25 @ 16:53:14
URL: http://joakimmartensson.blogg.se/
Postat av: J.Matz

Hej! Du ser ju inte ut att lida sa farligt iaf! Ta dej till Kambodja, da hinner du ju se Angkor och Phnom Penh pa sex dagar latt! Ses hemma snart! Poss

2009-03-26 @ 13:58:46
Postat av: m-l

Hoppas dig Anton all förbättring.Joakim va ska ja säga ha det bra du gör det du känner känns bra för dig,ENSAM ÄR STARK heter det tror inte så mycket på det..Du drar hem när det passar DIG...

2009-03-26 @ 20:03:57
URL: http://bellablogg.blogg.se/
Postat av: matilda

Härliga bilder!! Skulle gärna vara där nu då det bara är massa snö här hemma... haha.

2009-03-28 @ 13:11:13
URL: http://elitecyclist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0