King Kong

Hej hej!

Nu har vi varit fyra dagar i Hong kong och hunnit med en hel del. Vi har tyvarr fortfarande svensk dygnsrythm i kroppen och sover darfor till 2 pa dagarna och lever rovare till fem pa morgonen. Men vi har ett tag kvar att fa till ratt rythm.
Igar besokte vi en av varldens storsta buddha statyer mitt ute i havet pa en o dar vi ocksa lyckades traffa pa den enda manniska vi lart kanna i hela hong kong. En taiwanesiskt turisttjej som vi traffade dagen innan nar vi besokte the peak. Laga odds pa det eftersom staden har 7,5 miljoner invanare.
Idag har vi besokt grannon, Kowloon, och sett en lasershow fran hamnen. Det var kul.

Nu ar vi klara med Hong kong och reser vidare till filipinerna imorgon.


                I linbanan pavag till Buddha statyn.

 
       Varan nya kompis och guide.


                            Hong kong by night.

   
                          Lasershow i hamnen.


                 25 meter hog Big Buddha i skogen.

          
Typiskt Hong kong gata:)                                    Sparvagnar som kostar 2kr for en tur.                 

Tack och hej..






Kommentarer
Postat av: Anonym

Läser man din blogg och Antons resedagbok så verkar ni ju komplettera varandra. Du studerar lasershow och Buddha - Anton blottare, transvestiter och bystmått. Har svalt min första dos av Dukoral, som du och Jennie lärde mig, inte var en asiatisk paraplydrink, utan ett smart sett att ta vaccin på. 8 arbetsdagar kvar, sedan drar Jennie och jag också till varmare breddgrader. Väntar med spänning på kommentarer och bilder från Filipinerna. Fortsätt njut och sköt om dig. Kram Marianne

2009-02-24 @ 17:57:18
Postat av: m-l

Kul att ni mår bra och har upplevelser som jag bara ser på tv.Sköt om er båda.Kram mamma

2009-02-25 @ 17:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0